 |
Limba latina, Lingua Latina Forum Un site cu tot ce tine de limba latina. Exista varianta forumului in limba latina (alegeti limba din Profil). Hoc forum versionem Latinam habet (elige linguam in Persona).
|
Subiectul anterior :: Subiectul urmator |
Autor |
Mesaj |
hybridteory2000 Quaestor
Data inscrierii: 26/Mar/2008 Mesaje: 22
|
Trimis: Mar Iun 03, 2008 5:10 am Titlul subiectului: tot cu subiectul 3 |
|
|
eu pana acum m-am ocupat de traduceri si de partea 2. acum apare pr cu eseul. eu am inceput sa le lucrez.....cred ca nu sunt probleme avand in vedere ca am facut 4 ani de filologie, dar...citeam pe forumul bac 2007 si am vazut ca o pagina de introducere e mult. bine....fiecare intelege diferit...dar eu ma gandesc daca vorbesti la inceput de autor, apoi de creatia sa in general si pe urma te concentrezi asupra uneia dintre opere si iti ocupa in jur de o pagina ....nu mi se pare mult.
apoi incepi efectiv lucrul pe text, cu elemente stilistice si tot ce ti se cere
oare gresesc? |
|
Sus |
|
 |
Adnana Aedile
Data inscrierii: 24/Ian/2008 Mesaje: 52 Locatie: Iasi
|
Trimis: Mar Iun 03, 2008 9:47 am Titlul subiectului: |
|
|
nu gresesti ...si nu e mult o pagina de introducere ...ideea e sa comentezi si textul in sine intr-o pagina -doua ...si sa cauti sa fac o pagina in incheiere pentru a exista o oarecare simetrie a eseului. Succes! |
|
Sus |
|
 |
hybridteory2000 Quaestor
Data inscrierii: 26/Mar/2008 Mesaje: 22
|
Trimis: Mar Iun 03, 2008 11:47 pm Titlul subiectului: |
|
|
ms. m-ai incurajat! cand am citit prima oara ca e mult 1 pagina ma gandeam ca poate exagerez. |
|
Sus |
|
 |
Adnana Aedile
Data inscrierii: 24/Ian/2008 Mesaje: 52 Locatie: Iasi
|
Trimis: Mie Iun 04, 2008 11:51 am Titlul subiectului: |
|
|
nu ...nu cred...cunosc un caz care a scris la bac la eseu 8 pagini si a luat 10 ....nu pot crede ca un eseu de 4 pagini va fi depunctat.Succes! sa stii ca ma bucur ca te-am putut incuraja. |
|
Sus |
|
 |
cos Aedile
Data inscrierii: 15/Mar/2007 Mesaje: 56
|
Trimis: Joi Iun 05, 2008 11:05 pm Titlul subiectului: |
|
|
Adnana a scris: | nu gresesti ...si nu e mult o pagina de introducere ...ideea e sa comentezi si textul in sine intr-o pagina -doua ...si sa cauti sa fac o pagina in incheiere pentru a exista o oarecare simetrie a eseului. Succes! |
Draga Adnana,
Introducerea - o pagina??? Iar restul eseului una-doua pagini? Adica introducerea poate acoperi chiar 50% din eseu? Iar incheierea tot o pagina? (chiar as vrea sa vad o incheiere de o pagina, ca sunt tare curios cum se poate face asa ceva). Te rog, citeste ce am scris despre tratarea subiectului III la examenul de Bacalaureat (exista un topic in care s-a dezbatut pe aceasta tema, s-au dat si niste variante de concepere a eseului, unele chiar foarte eficiente - v. Constantin Rachita; cred ca e pe Bac 2007, dar nu sunt sigur). Pentru tine si pentru toti ceilalti: introducerea (tocmai pentru ca e introducere) NU trebuie sa depaseasca in niciun caz 25 % din eseu, altfel eseul va fi depunctat. Iar exemplul cu 8 pagini nu stiu daca e tocmai relevant, dupa cum am mari dubii referitoare la cum se corecteaza la Bac in unele judete... 8 pagini de eseu asociate cu nota 10 inseamna, cel mai probabil, una din variantele:
1. elev exceptional, care a demonstrat serioase abilitati de analiza a textului (pe care trebuie s-o fi facut pe cel putin 4 pagini), ceea ce, totusi, s-o recunoastem, e un caz fericit si rar.
2. 8 pagini de scris tot ce stia elevul respectiv despre autor / opera, cu (eventual) ceva referiri la text, ceea ce inseamna o nota absolut exagerata.
Oricare varianta ar fi, nu stiu daca e bine sa incurajam eseuri de dimensiuni exagerate. Din proprie experienta, va pot spune ca eseurile cele mai solide au in medie doua pagini. Un elev bine pregatit si care stie ca interpretarea textului rezolva practic si cerinta generala a eseului (in niciun caz invers!) nu are in general nevoie de mult spatiu. Dimpotriva, elevul care nu are aceasta competenta, simte nevoia sa scrie cat mai mult pentru a acoperi acest gol de intelegere adecvata a textului, mizand si pe faptul ca, pana la urma, pe corector il va impresiona cantitatea si, eventual, citate din criticii consacrati. Din pacate, sunt destui corectori care nu le inseala asteptarile... Dar nu toti, deci nu are sens sa ingurgitati zeci de pagini de informatii irelevante. Crede cineva ca la un eseu care presupune interpretarea unei ode horatiene pe tema timpului, are vreun sens sa scrieti o pagina de introducere despre viata si operele lui Horatiu? Nu ar fi mai util sa scrieti despre viziunea lui Horatiu asupra timpului si sa gasiti in text elementele care exprima aceasta viziune? Cerintele cred ca sunt clare, iar punctul de reper cel mai important pentru redactarea eseului, boldat in fiecare subiect, este INTERPRETAREA textului! |
|
Sus |
|
 |
cos Aedile
Data inscrierii: 15/Mar/2007 Mesaje: 56
|
Trimis: Joi Iun 05, 2008 11:20 pm Titlul subiectului: |
|
|
P.S. In fond acest subiect III verifica niste competente-cheie ale programei scolare referitoare la intelegerea si interpretarea textelor literare. Un elev care nu stie ca Horatius a scris si "Epode", nu cunoaste exact anul nasterii si cel al mortii poetului, habar nu are ce este acela ingambament sau rejet, dar intelege temele majore ale poeziei sale, poate identifica intr-un text elementele care contureaza ideea poetica si rolul figurilor de stil pe care le identifica, poate obtine 10. Dar nu poate obtine 10 (daca vorbim de o corectura normala) elevul care stie toate operele lui Horatius, toate detaliile referitoare la viata sa, poate spune din memorie 5 teme si 10 motive ale "Odelor" sale, poate insira o lista de 30 de figuri de stil, dar are probleme in descifrarea textului, la care se refera in eseu destul de vag si cu intepretari superficiale, asta dupa ce a scris toate lucrurile pe care le stie despre autor & opera. Pe undeva, mi-e si foarte greu sa-i inteleg pe elevii care tipa toata ziua ca vor sa gandeasca, nu sa toceasca, dar cand vine vorba de gandit un text, pun in functiune "toceala"... |
|
Sus |
|
 |
ifangela Aedile
Data inscrierii: 22/Mar/2007 Mesaje: 64
|
Trimis: Joi Iun 12, 2008 6:20 pm Titlul subiectului: |
|
|
Felicitari pentru felul in care gandesti! Si eu sunt de parere ca proful trebuie sa te ajute doar in intelegerea unei metologii in interpretarea textului. Daf elevul trebuie sa fie in stare sa identifice ideile, fig. de stil, prezenta eului liric, etc.
Mi se pare normal ca orice om care citeste un text sa inteleaga mesajul, dar se pare ca unii elevi, tineri, sunt cam lenesi...vor ca totul sa fie ...pus pe tava (nu am gasit ghilimelele)...!  |
|
Sus |
|
 |
ifangela Aedile
Data inscrierii: 22/Mar/2007 Mesaje: 64
|
Trimis: Joi Iun 12, 2008 6:26 pm Titlul subiectului: |
|
|
Am mai scris pe undeva...pe aici prin forum..ca elevii mei de anul trecut s-au descurcat ff bine la bac la lb latina..Au invatat totul despre opera scriitorului/poetului..au introdus in comentariu ideile,etc ale textului dat. In total la bac la sub. III au scris cam 4 pag. si au luat intre 9,5-9,9o |
|
Sus |
|
 |
ifangela Aedile
Data inscrierii: 22/Mar/2007 Mesaje: 64
|
Trimis: Joi Iun 12, 2008 6:36 pm Titlul subiectului: |
|
|
De fapt, voiam sa va intreb, unde va este mai greu? La introducere ? (despre autor si opera/opere), la cuprins? - prezentarea operei, structura, temele lit, ideile lit, identificarea eului liric/prezenta naratorului/tipul de narator (obiectiv, subiectiv), prezentarea/identificarea ideilor din text , identificarea fig de stil/analiza stilistica..
Sau incheierea? -rolul, importanta autorului in dezvoltarea lit lat/univ? |
|
Sus |
|
 |
Cristy Quaestor
Data inscrierii: 18/Mai/2007 Mesaje: 20
|
|
Sus |
|
 |
irinali Quaestor
Data inscrierii: 26/Mar/2008 Mesaje: 12 Locatie: GL
|
Trimis: Sam Iun 14, 2008 1:50 pm Titlul subiectului: |
|
|
la - prezentarea operei, structura, temele lit, ideile lit, identificarea eului liric/prezenta naratorului/tipul de narator (obiectiv, subiectiv), prezentarea/identificarea ideilor din text , identificarea fig de stil/analiza stilistica ne este greu |
|
Sus |
|
 |
tainta Miles
Data inscrierii: 07/Mai/2008 Mesaje: 8
|
Trimis: Sam Iun 14, 2008 7:51 pm Titlul subiectului: |
|
|
Exista cineva care sa se milostiveasca de mine si sa posteze un eseu sau doua la Titus Livius (sub 99 sau 100) ca nu prea stiu exact cum ar trebui sa arate un comentariu de text la acest autor. Va rog frumoooooos ! |
|
Sus |
|
 |
Adnana Aedile
Data inscrierii: 24/Ian/2008 Mesaje: 52 Locatie: Iasi
|
Trimis: Sam Iun 14, 2008 8:56 pm Titlul subiectului: |
|
|
da-mi o adresa de mail si ti-l trimit eu ...il am in calculator |
|
Sus |
|
 |
ifangela Aedile
Data inscrierii: 22/Mar/2007 Mesaje: 64
|
Trimis: Dum Iun 15, 2008 6:58 am Titlul subiectului: Varianta 13 |
|
|
tema, motive= carpe diem, fugit irreparabile tempus
idei poetice= functia indemnului= poetul o indeamna pe Leuconoe sa nu mai cerceteze viitorul, pt ca zeii s-ar putea supara. orice ar fi oamenii trebuie sa indure asa cum e prezentul. In strofa a II-a - o, de asemenea, o indeamna sa fie inteleapta si sa-si traiasca ziua, deoarece vremea trece.
cuvintele cheie= nu cerceta, rabda, fii inteleapta (in lat.)
fig de stil=UT MELIUS... exlamatii retorice care au rolul de a evidentia indemnul
EPITET PERSONIFICATOR INVIDA AETAS= viata este rea pt ca e trecatoare |
|
Sus |
|
 |
Alex_02 Civis Romanus
Data inscrierii: 20/Iun/2008 Mesaje: 1
|
Trimis: Mie Iun 25, 2008 9:26 am Titlul subiectului: |
|
|
cine ma ajuta si pe mine cu eseu la Cicero - In Catilina ?
ms |
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum Nu puteti vota in chestionarele din acest forum
|
|